czwartek, 30 sierpnia 2012

364) Ciasteczka BelVita kakaowe, Kraft Foods

Herbatniki kakaowe z kawałkami czekolady.
Opakowanie: paczuszka 50g, dostępne również w pudełku zbiorczym 300g=6x50g (pakowane oddzielnie w przezroczyste paczuszki). Ciasteczka te można kupić w 4 smakach: kakaowe, 4 zboża i mleko , musli i wielozbożowe.
Skład: zboża pełnoziarniste 40% (mąka pszenna pełnoziarnista 20,1%, płatki owsiane 8,9%, mąka jęczmienna pełnoziarnista 6,4%, mąka żytnia pełnoziarnista 3,6%, mąka orkiszowa pełnoziarnista 1%), cukier, mąka pszenna 16,3%, kawałki czekolady 12,9% (cukier, miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy, lecytyna sojowa, olej rzepakowy, kakao o obniżonej zawartości tłuszczu 3,4%, wodorowęglan sodu, wodorowęglan amonu, mleko odtłuszczone w proszku, difosforan disodowy), lecytyna sojowa, mono- i diglicerydy kwasów tłuszczowych estryfikowane kwasem mono- i diacetylowinowym, aromat, sól, węglan magnezu, wit.E, żelazo, niacyna, tiamina. Może zawierać śladowe ilości jaj, orzechów arachidowych i laskowych, sezamu.


Składniki odżywcze: w 100g: 8,3g białka, 65g węglowodanów, w tym 30g to cukier, 16g tłuszczu, błonnik: 6,4g  i sód: 0,26g
w 4 ciasteczkach-opakowaniu(50g): 4,2 białka, 32,5g węglowodanów, w tym 15g cukru 8g tłuszczu, 3,2g błonnika i 0,13g sodu.
jedno ciasteczko ma: 1g białka, 8,1g węglowodanów, w tym 3,8g cukru, 2g tłuszczu, 0,8g błonnika i 0,003g sodu.



Ogólna opinia: jak już o odświeżeniu wizerunku produktów mowa to nie można zapomnieć o ciasteczkach LU Go!, które przekształciły się w BelVitę. W smaku brak zmian, to też ocena pozostaje taka jaka była. Aczkolwiek zmiany nastąpiły w wartościach odżywczych i składzie. Zacznę od składu. Zrezygnowano z dodania oleju palmowego, przez co zawartość tłuszczu zmniejszyła się o 1g na 100g produktu. Dodano większą ilość mleka w proszku, co przełożyło się na wyższą zawartość białka (z 7,6g na 8,3g na 100g produktu). Również ilość węglowodanów uległa zmianie. Różnica najbardziej widoczna w cukrach (z 27,5g na 30g!) co związane jest z większą ilością dodanego cukru (przeskoczył w liście składników przed mąkę pszenną). Ostatnią zmianą są błonnik (z 5,7g na 6,4g) i sód (z 0,2g na 0,26g). Ilość błonnika podskoczyła dzięki obecności dwóch nowych mąk pełnoziarnistych: żytniej i orkiszowej. No myślę, że udało mi się wyłapać wszystkie zmiany. A tak swoją drogą to myślałam, że to jakieś nowe ciasteczka! ;O
W kwestii smaku odsyłam do starej recenzji, bo nic się nie zmieniło.
Kaloryczność: w 100g: 450 kcal
w opakowaniu (50g): 225 kcal
1 ciasteczko: 56 kcal.
Ocena: 5/6
Zakupione: sklep "Karolina" 1,69zł

9 komentarzy:

  1. Już myślałam, że konkurencja dla LuGo!, a tu taka niespodzianka ;p.
    PS. Doszedł do ciebie mail ode mnie?

    OdpowiedzUsuń
  2. o ja jak zobaczyłam reklamę aż się zaśmiałam. TAka podróba LUGO i to jeszcze reklamują.....

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, nabrałam na nie ochotę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne ciasteczka ,ja jednak jestem za Lu Go ! ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dobre te Lu Go.Lepsze Belvita to Pyszne:D

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Ja widziałam je w Delikatesach Centrum a ty?Jestem za ciasteczkami Belvita MIAMMIAM PYCHA!!!

      Usuń
  6. co za syf znowu?

    OdpowiedzUsuń

Na każde zadane przez Was pytanie bardzo chętnie odpowiem. Podzielę się również swoim doświadczeniem. Nie musicie przepraszać za pytania. Uważam, że lepiej pytać niż błądzić. :) Dziękuję za każdą opinię i zaznaczam, że niezmiernie mi miło czytać Wasze komentarze.
Z gorącymi pozdrowieniami. Ola :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...